امروز   سه شنبه   مورخ   30/مرداد/1397   ساعت 19:55
کانال تلگرام
صفحه اینستاگرام
کانال آپارات
سامانه DMIS
تالار گفتمان
سامانه RaroMIS
نقشه 1
نقشه 2
گروه : اخبار
تاریخ انتشار : 25/ارديبهشت/1397
نویسنده : رضا صالح‌خیر
تعداد بازدید : 465
کد خبر : 2904
اطلاع رسانی شفاف هلال احمر در حوزه ارائه خدمات و فعالیت ها حق همه مردم است

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با اعضای مجموعه روابط عمومی های جمعیت تاکید کرد:

اطلاع رسانی شفاف هلال احمر در حوزه ارائه خدمات و فعالیت ها حق همه مردم است

 

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با اعضای مجموعه روابط عمومی های هلال احمر یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی را پاسخگویی منطقی به مردم عنوان و تاکید کرد: اطلاع رسانی شفاف حق همه مردم است و حق مردم از تمام حقوق بالاتر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر علی اصغر پیوندی در دیدار با اعضای روابط عمومی ستاد، سازمان ها، معاونت ها و استان های جمعیت با تقدیر از تلاش های شبانه روزی این مجموعه و همچنین تبریک فرارسیدن روز روابط عمومی و ارتباطات، بر نقش مدیران و مسئولان جمعیت در ارتقای جایگاه و عملکرد روابط عمومی تاکید کرد.

وی با اشاره به تاثیر اعتماد مدیران به مجموعه روابط عمومی در بازخورد مثبت فعالیت ها و خدمات هلال احمر در داخل مجموعه و در سطح جامعه، گفت: در گام اول برای ارتقای جایگاه و موقعیت مجموعه روابط عمومی جمعیت هلال احمر، شورای اطلاع رسانی جمعیت را تشکیل دادیم که در این شورا سیاست های کلی هلال احمر در حوزه روابط عمومی و رسانه بررسی، احصا و تبیین می شود تا اگر در مسیر خدمت این مجموعه، گره ای وجود دارد برطرف شود.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به انتظار بالای جامعه از واحد روابط عمومی و سختی دو چندان کار در این مجموعه افزود: روابط عمومی؛ رکن اساسی مدیریت برای پیشبرد امور و انجام صحیح وظایف و فعالیت هاست. بنابراین در گام های بعدی باید ضمن اولویت بندی نیازها در روابط عمومی، به مقوله کار فنی و تخصصی در این مجموعه توجه بیشتری داشته باشیم.

پیوندی باور و اعتقاد قلبی به اهمیت کار روابط عمومی را پیش نیاز ارتقای این جایگاه در نگاه مدیران، مسئولان و جامعه دانست و تاکید کرد: علاوه براین برای بهبود عملکرد روابط عمومی، به تقویت زیرساختهای لازم، استفاده از فناوری و تکنولوژی های روز و پشتکار و مداومت برای نیل به این هدف در روابط عمومی نیاز داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی را پاسخگویی منطقی به مردم و همچنین پرسنل جمعیت عنوان کرد و گفت: در برابر حوادث، اتفاقات، شبهات و مسائلی که در حیطه وظایف جمعیت هلال احمر وجود دارد، روابط عمومی باید موضعگیری منطقی داشته و پاسخگو باشد چراکه اطلاع رسانی شفاف حق همه مردم است و حق مردم از تمام حقوق بالاتر است.

پیوندی با تاکید بر لزوم امتناع مجموعه روابط عمومی هلال احمر از فعالیت های تبلیغی عامه پسند، تاکید کرد: وظیفه روابط عمومی جمعیت هلال احمر این است که واقعیت فعالیت ها و خدمات هلال احمر در حوزه های مختلف از امداد و نجات، جوانان، داوطلبان و ... برای مردم به درستی تبیین شود که این مهم به سرعت عمل، دقت، وسواس و قاطعیت در عمل نیاز دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر به فعالیت شبکه های اجتماعی در سال های اخیر و نقش این شبکه ها در انعکاس اخبار بحران ها هم اشاره و اظهار کرد: با وجود شبکه های اجتماعی جدید، فرهنگ پاسخگویی شفاف، سریع، دقیق و منطقی در حوزه فعالیت ها و وظایف جمعیت هلال احمر باید تقویت شود چراکه پاسخگویی شفاف و منطقی از ایجاد شایعات و شائبه ها چه درون جمعیت و چه در سطح جامعه پیشگیری می کند.

پیوندی در پایان بر لزوم تعامل و ارتباط مجموعه روابط عمومی هلال احمر با رسانه ها و پذیرش دیدگاه های موافق و مخالف و همچنین تعامل با روابط عمومی سایر سازمان ها و ارگان ها تاکید کرد و گفت: بنابر حساسیت وظیفه روابط عمومی هلال احمر، به تعامل گسترده تر با سایر ارگان ها و تبیین خطوط و مسیر مشترک فعالیت و همکاری با این مجموعه ها نیاز داریم.